Skaparlust

Visst är det märkligt? Senast igår skrev jag att jag skulle låta kortmakandet vara för ett par dagar eftersom jag kände mig tömd på ideér. Idag eftermiddag fick jag lite tid över när Morgan tog med barnen och åkte skridskor. Jag kände verkligen lust att sätta mig vid pysselbordet och plötsligt hade jag flera idéer och det blev två nya kort. Ja, jag vet...jag är inte särskilt snabb kortmakare men två kort är alltid något. Samtidigt som jag pysslade hade jag bröd på jäsning så jag pysslade, gick ner och knådade, upp snabbt och pysslade lite till...sen ner för att slänga in bröden i ugnen och så höll jag på. Härligt!

Igår var jag på fest hos min gulliga kollega och hade en riktigt rolig kväll. Kvällen slutade med att vi gick till ett ställe där jag och Morgan träffades för snart 17 år sedan...Det är ju inte klokt, vart tar tiden vägen? Men i alla fall så missade jag melodifestivalen så det fick jag se idag. Jag säger bara The Ark....Jisses vilket band och vilken låt!! Jag tippar att de vinner hela tävlingen...alltså HELA tävlingen...och nej, jag har inte hört någon av de andra ländernas bidrag...;-)

Ha en fortsatt skön kväll...vi ses imorgon!

Inga kommentarer: