70-tal


Ett kort i 70-talsfärger och stämpel från hÄnglar.

Min yngsta dotter har haft magsjuka i veckan men är på bättringsvägen. Idag är jag hemma med henne och hoppas på lite pysseltid. Man kan ju alltid hoppas...;-) Jag börjar med att lägga upp ett par kort som jag har gjort i veckan.

Petraso har startat en utmaning på vår gemensamma blogg Pysselpinglorna. Man ska tillverka ett påskkort i 70-talsanda men jag hade ingen påskig stämpel och kunde inte komma på nåt utan stämpel så jag får hoppa på utmaningen efter mässan. Jag inspirerades däremot av temat 70-tal och av det enda retropapper jag hade hemma gjorde jag ett vanligt grattiskort istället.

Dessa färger och mönster är ju typiskt 70-tal men sen tycker jag även att virkat är nåt jag assoccierar med den tiden. Min mamma och mormor virkade för glatta livet! Jag fick dessa ursöta virkade blommor från S.E.I av i julklapp av min syster och de passade ju bra. Pappret kommer från MME och stämpeln från hÄnglar & stÄnglar.

3 kommentarer:

Karma sa...

Gillar detta!! kul med dessa papper tycker jag, gillar dom jättemycket. Dom är verkligen retro. Ja, mamma stickade o vikade oxå, blommorna var ju jättefina!

Hjördis sa...

Whoii vá underbart detta kortet är!!
Virkat är 70-tal för mig mé...mammas moster virkade såna blommor och snöflingor i mängder..det hade dom hängande i ris till påsk och i granen vid jul :).

Syns imorgon...läääängtar

Kram Malin

Petraso sa...

wow va läckert ... virkat är ju hel rätt!!!! suveränt Millan!
Du kan få låna påsk stämplar av mig har 3 ägg m ben och 2 andra ägg 2 texter och 2 tuppar