Pysselhörnan




















Min pysselplats är under ständig utveckling men
just nu funkar den bra för mig.



Distresserna står på en tavellist från Ikea


Bilden jag lagt ut tidigare var när den egentligen inte var helt klar. Fast blir den nånsin det....man skaffar ju nya saker hela tiden och måste komma på nya förvaringslösningar. Fast jag tycker det är kul att organistera.

Idén med de silvriga hyllorna som står på skrivbordet är inte min utan Asamias. Tack för inspirationen. Perfekt så man kan ha småsakerna nära till hands utan att det tar plats. Distresser och akrylfärger står på en tavellist från Ikea. De omonterade stämplarna har jag i CD-boxarna på den översta hyllan och papperspillet har jag sorterterat in i den röda pärmen. Större spill har ett eget fack i mappvagnen, ett för mönstrat och ett för enfärgat. I sortimentskåpet från Clas Ohlsson finns allt smått som stämpeldynor, brads, öljetter, floss, blommor, utstansat mm.

Här brukar det vara ordning och reda....förutom när jag sitter och pysslat då infinner sig en mindre kaos. Det är nog den enda platsen i huset som har den ordning jag vill...förmodligen för att det bara är jag som använder den...;-)

5 kommentarer:

Camilla sa...

jättemysig hörna du har camilla, jag har bett vaktmästarn på jobbet att han skall hitta ett bord till mej så jag oxå kan ha en pysselhörna, jag hatar att sitta vid köksbordet, man drar sej för att pyssla då...så nu skall jag säga till martin att han skall titta på dina bilder här på bloggen så jag kan säga till honom att: Så här vill jag ha de
kram Camilla

Camilla sa...

Lycka till med dina pysselplatsplaner! Jag håller med...det blev bara jobbigt när man inte har en egen plats, alltför mycket att dra fram och ta bort.
*kram*

Karma sa...

jättefint!! Längtar tills min oxå blir klar så jag slipper dra fram alla grejer på köksbordet! Kram

Hjördis sa...

Vilken mysa hörna du har :)
Min brukar se ut som ett bombnedslag...men nu är den faktiskt nystädad, man kanske skulle passa på att fota då!?
Syns imorgon!!

Kramiz Malin

Anonym sa...

Kul att jag kunnat inspirera dig i din hörna ;0)...jag i min tur fick idén av nån annans scraprum...minns inte vems.
Super bra ordning har du, och allt nära till hand. Tack för titten!