Nu är jag snart klar...hjälp


Nu har jag kommit igång ordentligt, får nya idéer hela tiden. Det är så himla kul att göra julkort så jag vill inte sluta.

Rött kort som bas. Jar har skurit ut två rutor, en grön enfärgad och en mönstrad, som är sotatade på kanterna. Har rivit stämpelpappret med hjälp av att blöta ner kanterna och sedan dra. Då får man kanten riven där man vill. Smutsat ner kanterna med fluid chalken. Stämplat och embossat god jul med en stämpel från Kortmakaren. Paketraden är från hÄnglar & stÄnglar, även den embossad med klart pulver och sen färglagd med torrchalks. Har gjort hål i kanterna på pappret och trätt i ett helt vanligt bomullssnöre. Har "hängt upp" skylten på en metallbrad. Ett utstansat hjärta får pryda skylten med lite grankvistar. Jag känner att det kanske saknas något i nedra vänstra hörnet...vi får väl se om jag kan komma på något. Förslag?

Nu har jag fixat lite till...vet inte om det blev bättre. Lotta tyckte paketen såg fattiga ut ;-) så jag lade i lite mer färg och smutsade ner skyltarna lite. Sen satte jag lite nät i hörnet plus några blommor. Bättre, Lotta?!

1 kommentar:

Camilla sa...

Puh, vilken tur! ;-)