En calla


Ett kort jag gjort med en stämpel ur PP:s nya
kollektion

Josephine efterlyste lite enklare kort vilket jag insett att jag har svårare att göra. Det är nog en övningssak men jag tycker inte jag får till det. Detta var ett försök men jag vet inte hur enkelt det blev egentligen. Duttarna runt motivet har jag gjort med liquid pearl. Usch vad svårt det var att få jämna droppar och att dessutom få dem runda utan en pigg på toppen. Nån som har tips?

Båda dessa stämplar kommer från Pysselpassions nya kollektion. Det mönstrade pappret är Wild Asparagus. Själva kortstommen är vit vilket inte syns så bra här. Om jag hinner ska jag ta ett bättre foto imorgon. Jag har hunnit med att göra ytterligare ett kort som jag lägger ut imorgon...åh vad kul det har varit att pyssla i helgen!

Vi har även hunnit med att tapetsera äldsta dotterns rum i helgen och det blev riktigt fint! En härlig klatchig fondvägg i två olika ganska skarpa rosa nyanser med stora fina blomgirlanger. Övriga väggar är rosa...lite väl rosa i min smak hon blev i alla fall jättenöjd vilket var det viktiga! Ska försöka ta ett foto och visa er imorgon.

Mina lediga måndagar har en tendens att bli fullspikade med aktiviteter, så även imorgon. Jag fyller år på tisdag och mamma och jag ska shoppa lite på förmiddagen, förmodligen blir det en present till mig ;-). Sedan ska jag laga mat, efter det hämta minsta dottern på skolan halv två. Vid tre ska jag passa barnens kusin och halv sex är det dags för dotterns fotbollsträning. Men jag gillar att ha fulltecknat...:-) Då trivs jag som bäst!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jätteläckert kort!! Tycker att det blir mer charmigt när man ser att "duttarna" är handgjorda! Härliga färger du använt och snyggt upplägg! Du kan vara supernöjd över detta kortet!! =)

Ska bli intressant å se din äldsta dotters tapetval på hennes rum!! *hihi*

Härligt å ha dej tillbaka i bloggvärlden! Började undra vart du tagit vägen! ;)
Kram Petra

Karma sa...

Så läckert!! gillar jättemycket, så fina kort du gör min kära väninna! Kram

Petraso sa...

underbart kort vännen! ja dina måndagar är ju inte lediga utan fulla som den....