Typiskt mig!

Jag berättade ju i ett tidigare inlägg att jag beställt flourish-stämplarna och igår hämtade jag dem hos Petra. När jag väl stoppat min yngsta i säng satte jag mig direkt och stämplade med dem. Blev riktigt nöjd...stämplarna är ju helt underbara!

Eftersom jag brukar fota mina kort så får det göras på förmiddagen denna årstiden för bästa resultat och därför brukar jag ta med kameran till jobbet. Jag stoppade ner kortet och kameran i väskan i morse och nu skulle jag passa på att fota. Fixade och donade och startade kameran och så står det "Inget kort" i displayen! Attans! Jag har glömt att ta ur minneskortet i datorn hemma. Det är inte första gången jag lyckas med detta. Men, men ett nytt kort kommer imorgon i alla fall.

Jag har en scanner hemma men jag blir inte nöjd med färgåtergivningen annars är ju det bra för då kan jag lägga in kort när som helst. Har man dessutom dekorationer som brad och liknande så fokuseras det mest på dem och "kortstommen" blir lite suddig. Det är möjligt att det blir bättre om man redigerar i photoshop, det har inte jag testat än. Andra tips är välkomna!

Åh vad skönt att det är fredag, det behövs känner jag....så jag hinner pyssla ;-)

Ha en riktigt bra dag! Kram!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ser fram emot att få se ditt kort, hoppas att du får till det på nåt sätt med fotograferingen. Jag brukar tända en lampa som jag riktar ovanför kortet som jag lägger på en vit platta på en stol.
Kanske ett tips;0)
Hoppas att helgen blir bra och att du får till egentid m pyssel.

Petraso sa...

ha ha det var ju så jag gjorde på förra träffen ha hi ha
Tråkigt men du får ta det annan dag ...