Dopkort


Idag fick jag frågan av en kollega om jag kunde göra ett dopkort för henne. Jättekul, så jag satte igång så fort jag fick en stund över ikväll. Jag tänkte jag ska göra två alternativ så hon kan välja det hon tycker bäst om. Det som blir över kan jag sälja hos mamma sen.

Detta har jag använt papper från flera tillverkare. Det randiga är Three bugs in a rug och det prickiga är från KMA (tror jag). Basen är Bazzill, Lt denim. Har rivit och sen "bränt" kanterna på de mönstrade papperna med brun fluid chalk (chestnut roan). Två tags med namn och datum och På dopdagen är skrivet med paige mini (QK) Stämpelmotivet är från Badanka och även det har jag lortat ner lite med fluid chalk. Runt stämpelmotivet har jag doodlat lite (ritat lite krumelurer) med brun penna och runt hela kortet har jag streckat en linje som ska se ut som en söm. På fyra brads har jag snurrat runt ett snöre och i änden av det fäst två tags med namn och datum. Jaa det var nog allt....

Har inte bestämt mig om jag är nöjd ännu...får väl se om det når beställaren eller om jag gör några fler försök.

Inga kommentarer: